مشخصات شیرآلات استاندارد و غیر استاندارد چیست؟

در هنگام خرید شیرآلات اهرمی خیلی مهم است که به اصل و غیر اصل بودن محصول توجه شود. زیرا با انتخاب محصولی با اصالت و با صرفه می توانید خریدی مطمئن را تجربه کنید.

مشخصات شیرآلات استاندارد

یکی از مهمترین مشخصات شیرآلات استاندارد این است که تمام قطعات موجود در شیرآلات ,مثل شلنگ ,بدنه, مهره های وصل کننده , وقتی که با فشار بیش ۵ بار (اتمسفر) مواجه می شوند, هیچ تغییر شکلی نباید روی قطعات ایجاد شود.
همچنین در بو ,مزه ,طعم و رنگ و همچنین ترکیبات و املاح آب نیز هیچگونه تغییری ایجاد نشود.

نکته بعدی آن است که میزان سرب مورد استفاده در بدنه شیرالات مطابق با جداول استاندارد ایران کمتر از ۲.۵ درصد می باشد.

سرب در تماس با آب واکنش شیمیایی نشان داده و ماده سمی تولید می کند که در صورت مصرف اب الوده باعث ایجاد بیماری های سرطان زا می شود.

توجه داشته باشید بدنه شیرآلاتی که بیشتر از ۲.۵ درصد سرب در آن وجود داشته باشد غیر بهداشتی و غیر استاندارد به حساب می آیند.

بعلاوه در آلیاژ برنج ترکیبی از حدود ۶۰ درصد مس و حدود ۴۰ درصد روی باید رعایت شود.

بنر تبلیغاتی شیرالات کسری - به شکوه کسری

مشخصات شیرآلات غیر استاندارد

تولید کنندگان شیرآلاتی که نشان ملی استاندارد ایران را اخذ ننموده اند یقینا کالای استانداردی به بازار عرضه نمی کنند.

تمامی برندهای تولید کننده شیرآلات باید آزمون های سازمان ملی استاندارد ایران را سپری نمایند.

از مشخصات دیگر شیرآلات غیر استاندارد می توان به این نکته اشاره کرد که روی بسته ی آن ها علامت استاندارد وجود ندارد.

برای تشخیص اصالت استاندارد شیرالات می توانیم کد ده رقمی روی بسته بندی محصول را به شماره پیامک اداره استاندارد ایران ارسال نماییم و صحت اعتبار پروانه استاندارد مربوطه را دریافت کنیم.

از دیگر مشخصات شیرآلات غیر استاندارد این است که هنگام خروج آب در مزه ,بو و رنگ آن تغییرات ایجاد می شود.

چه معایبی در شیرآلات غیراستاندارد وجود دارد؟

هنگام خرید شیرآلات خیلی مهم است که به اصل بودن آن توجه کرد ,زیرا شیرآلات غیر استاندارد به راحتی و خیلی زود خراب می شوند و حتی دیگر قابل تعمیر هم نیز نیستند.

با استفاده از شیرآلات غیر استاندارد علاوه بر بی کیفیتی آن, هزینه های اقتصادی فراوانی روی دست شما می گذارد.

باید در نظر داشته باشید که ارزانی آنها نسبت به محصولات با کیفیت در بازار خیلی مهم نیست,چرا که بعد از خرید و نصب آن با مشکلات متعددی مانند خرابی ,چکه کردن آب ,هرز شدن ,سرو صدای اضافی مثل سوت کشیدن ,کاهش جریان آب با باز کردن شیر و…. مواجه می شوید.

بنابراین با شناخت معایب شیرآلات غیراستاندارد می توانید محصولات بی کیفیت و غیر اصل و فیک را تشخیص بدهید و از خرید آن ها خوداری نمایید.بعلاوه با خیال راحت و انتخاب صحیح ,محصولات با کیفیت و استاندارد را برای آشپزخانه, حمام و دستشویی منزل ,یا تاسیسات کارگاه و مراکز عمومی خریداری کنید.

اصلی ترین و مهم ترین معایب شیرآلات غیراستاندارد

همیشه جمله ی هیچ ارزانی بی علت نیست را به خود یا دیگران گفته ایم ولی در هنگام خرید و نصب شیرآلات جدید,تصمیم میگیریم که هزینه ی کمتری برای آن ها بدهیم و با تبلیغات برندهای تولید کننده شیرآلات ارزان قیمت و بی کیفیت, محصول غیر اصل و فیک را می خریم.

اکثرا افراد همیشه گول زیبایی ظاهری محصولات را درهنگام انتخاب می خورند اما همیشه ظاهر حرف اول را نمیزند, زیرا امکان دارد یک محصول در عین داشتن زیبایی ولی از جنس خوبی برخوردار نباشد.یعنی خیلی زود خراب می شوند و نیاز به تعمیر پیدا می کنند.

این نکته را همیشه در نظر داشته باشید که هدف شیرآلات فقط این نیست که به ما ترکیبی از آب گرم و سرد و یا قابلیت کنترل شدت جریان را بدهد,بلکه هدف دیگرش آن است که آب خروجی آن با سرب و مواد شیمیایی همراه نباشد تا مشکلی برای بدن انسان ایجاد نکند.

شیرالات اهرمی استاندارد کسری باگارانتی ۱۰ ساله
بنر تبلیغاتی به شکوه کسری

۳ مورد از مهمترین معایب شیرالات غیراستاندارد

۱- ایجاد حساسیت پوستی و آلرژی ناشی از شیرالات غیر استاندارد

از جمله معایب شیرآلات ارزان وغیر استاندارد, ایجاد ترکیب مواد مصرفی مضر که باعث بوجود آمدن حساسیت های پوستی و آلرژی در انسان می شود را می توان مهم دانست.
این نوع آلرژی در هر قسمت از بدن می تواند رخ بدهد.اما در پشت زانو و بازو بیشتر اتفاق می افتد.حساسیت پوستی معمولا به صورت خارش ,خشکی ,پوسته پوسته شدن و تحریک پوست در بخش های مختلف بدن خودش را نشان می دهد.

همچنین از مشکلات دیگر این نوع آلرژِی می توان به اختلال در فعالیت روزانه و کم خوابی در هنگام شب اشاره کرد.

در بیشتر این نوع حساسیت ها, سیستم دفاعی بدن بعد از لمس کردن آب آلوده یا خوراکی های خاص, برای دفاع از خود آنتی بادی تولید می کند که باعث آزاد شدن مواد شیمیایی می شود که دارای هیستامین هستند.

۲- سرب موجود درشیرآلات غیر استاندارد

همانطور که گفته شد در آب خروجی از شیرآلات غیر استاندارد آلودگی سربی وجود دارد که علت آن میزان بیش از حد از استاندارد سرب بکار رفته در آلیاژ برنج است.

جالب است بدانید جهت تسهیل فرایند ماشین کاری و تراش کاری وجود مقدار کمی سرب (۲.۵ درصد) در شیرآلات با کیفیت و استاندارد هم مجاز است.

زیرا این مقدار استاندارد از سرب موجود در برنج باعث شکل گیری این آلیاژ می شود و می توان آن را در فرم های مختلف تولید کرد.

نتایج تحقیقات محققان داخلی و خارجی بیانگر این است که سم موجود در سرب باعث ضعیف شدن سلول های خاکستری مغز و سپس بهره ی هوشی را کاهش می دهد.

بعلاوه سرب در بدن باعث بیماری های قلبی ,کلیوی و جنسی هم نیز می شود.

۳- هزینه های ناشی از تعویض و تعمیر در شیرآلات غیر استاندارد

در نگاه اول فکر می کنید با خرید شیرآلات بی کیفیت و ارزان سود کرده اید.اما با توجه به مواردی که در مطالب بالا اشاره کردیم در طی زمان انسان دارای بیماری های مختلفی که ناشی از استفاده از این نوع شیرآلات غیر استاندارد است می شود که هزینه های زیادی را هم بوجود می آورد.

بعلاوه برای تعویض و تعمیر زود هنگام آن هم دچار مشکل می شوید.

بنابراین با انتخاب صحیح از محصولات با کیفیت و استاندارد خریدی مطمئن را تجربه می کنید.

شیرآلات کسری در طی سال های اخیر اطمینان و اعتماد نسبت به محصولات خود را به مصرف کنندگان نشان داده است تا از این نوع مشکلات جلوگیری کرده باشد.